Saturday, April 24, 2010

Romanii asa cum as vrea eu

Cum as vrea eu sa fim noi ca neam. Harnici ca nemtii, fini ca francezii, diplomati ca englezii si mandrii ca rusii. Din toate astea ca popor nu avem mai nimic. De remarcat ca dupa ce am vizitat toate tarile carora le-am mentionat locuitorii, rareori intilnesti oameni care sa fie intradevar dupa cum este reputatia lor. Francezii sunt de fapt increzuti, rasisti si prost crescuti, nemtii sunt harnici intradevar, dar nu se spala si sunt incapatanati pina la prostie, englezii sunt cu doua fete si isi tradeaza prietenii foarte usor iar rusii sunt rusi - mor cu mandria.
Cum suntem noi de fapt, toleranti pina la prostie, vezi unde ne-a dus toleranta in privinta tiganilor pe care nu i-am tratat absolut deloc prost asa cum i-ar fi tratat orice alta tara europeana, ba le-am dat si case si drepturi. Suntem plini de noi dar de fapt nu avem nimic cu ce sa ne laudam, nu stim cum sa castigam increderea partenerilor nostrii pentru ca pentru romani totul trebuie sa se intimple repede deci nu suntem un partener de lunga durata, rareori ne ajutam intre noi si atunci cand ne ajutam ne este frica ca cel pe care l-am ajutat o sa se intoarca impotriva noastra sa ne ia locul. Cum ne putem schimba mentalitatea oare ca sa putem sa iesim in lume cu fruntea sus?

2 comments:

  1. Dupa cum bine stii, nici cei care sunt de multi ani aici nu si-au schimbat mentalitatea, ba chiar pot sa zic ca America le-a adancit partile rele multora dintre romani ... care odata ajunsi aici si incepand sa poduca, au uitat sa-si mai aminteasca de unde au venit ... si mai ales refuza sa se gandeasca ce era de capul lor daca ramaneau in tara noastra mult iubita.

    ReplyDelete
  2. Asa este si din pacate asta este crudul adevar. Multi uita de unde au plecat si o data ajunsi aici banii le iau mintile si le ingroapa onoarea.

    ReplyDelete