Sunday, September 20, 2009

TransAmerica




Astazi voi sari in partea cealalta a Americii.


Tot uitandu-ma la un cooking show la televizor mi s-a facut pofta grozava de o friptura a la Romania cum numai pe vreamea lui Ceasca gaseai pe litoralul romanesc si mai precis la Mamaia. Friptura, cartofi prajiti si o sticla rece de Pepsi (in sticla si nu in plastic) erau deliciile pentru care parintii nostrii munceau un an intreg ca sa faca un C.A.R. pentru o vacanta la mare.
Dupa cum am mentionat intr-un post anterior, acum cateva luni am ajuns prin New York pentru preselectia la show-ul Who Wants to Be a Millionaire. Sute de restaurante si pizzarii in Manhattan - un paradis culinar pentru orice suflet gourmand!
Intamplator am ajuns intr-un restaurant in care scopul meu a fost de fapt sa incerc faimoasa New York Cheesecake. Aruncandu-mi ochii pe meniu am fost foarte placut surprins sa vad Friptura Romaneasca. Probabil pentru multi romani care locuiesc in Romania nu li se pare surprinzator considerand cati romani locuiesc in New York. Eu tin sa va contrazic deoarece in toate vizitele mele prin America si prin Canada nu am gasit nicaieri mancaruri romanesti pomenite in meniuri. Am gasit branza bulgareasca, greceasca, salam unguresc (de Sibiu) sau orice alte mancaruri, dar nicaieri nume romanesti. Deci am fost placut surprins vazand aceasta friptura la un restaurant destul de scump din Manhattan si am fost si mai deosebit de incintat cand am gustat-o revenindu-mi toate memoriile copilariei - vacanta la Mamaia savurand friptura cu cartofi prajiti si racorindu-ma cu o sticla rece de Pepsi Cola.

No comments:

Post a Comment