Tuesday, May 17, 2011

Valori

Care sunt adevaratele valori in viata? Stiu, pe multi i-am obosit cu aceasta intrebare, dar este intrebarea pe care mi-o pun de-o viata, si ma vad in pozitia de a o explica si baiatului meu.
Copil fiind am fost fascinat de doua lucruri in principal: stiinta si arte martiale. Am practicat artele martiale peste 15 ani, am ajuns vice campion al Romaniei in divizia mea, am ajuns sa am sala mea. In final toate aceste lucruri nu m-au satisfacut deloc pana la urma, dar m-au invatat ca tot ceea ce mi-am dorit au fost doar fructele vanitatii personale. A trebuit sa ajung acolo sus ca sa imi dau seama de asta. Ce am ajuns sa inteleg este perfect definit de Jane Austen:

“Vanity and pride are different things, though the words are often used synonymously. A person may be proud without being vain. Pride relates more to our opinion of ourselves; vanity, to what we would have others think of us.”

Au fost vremuri trecute in care am trait pentru altii si nu pentru mine, toate acele victorii eu fost ale mele dar si pentru altii...au avut oare rost stau si ma intreb?

Stiinta m-a pasionat o viata intreaga. Poate din cauza cartilor lui Jules Verne si Isaac Asimov? Sau poate mediul in care am crescut...
Viata face ca destinul m-a adus sa lucrez undeva unde stiinta este ceva normal, atat de normal incat am ramas dezamagit de lipsa de calitate si inteligenta celor pe care i-am vazut lucrand in acest mediu. Spre dezamagirea mea Jules Verne, HG Wells, Asimov raman doar niste scriitori inediti in ochii mei care probabil nu au lucrat si nu au intilnit niciodata acele genii excentrice descrise in romanele lor de succes. Continui sa apreciez stiinta pentru ce este si pentru ce aduce omenirii. Nu am intilnit inca pe nimeni care sa se ridice intradevar la rangul de a ma lasa cu gura cascata...din pacate.

Dar sa revenim la ideea principala: ce este oare mai de valoare in viata? Banul sau mintea....banul se pare ca se poate face si fara minte, si minte poti avea si fara sa ai bani. Suna ca un joc pe care Dumnezeu il joaca cu noi :)...iti dau bani dar nu ai minte si iti dau minte dar nu ai bani...

No comments:

Post a Comment