Thursday, May 19, 2011

Ce ne lipseste din caracter ca natie?

Eterna intrebare pe care ne-o punem toti romanii, cum altii pot si noi nu?
Cred ca motivele sunt nenumarate, de unul din ele m-am lovit zilele trecute: colaborarea. Nu ne sta in fire sa colaboram. Ne este frica ca daca transmitem ceea ce stim, devenim intr-un fel sau altul vulnerabili.
Viata in America m-a invatat ca numai prin colaborare si deschiderea mintii si a gandurilor se ajunge la o echipa de succes sau la un produs de succes. In general toate informatiile pe care le-am invatat la munca, le-am transmis mai departe fara a imi fi frica ca ma afecteaza in vreun fel. Rezultatele s-au vazut imediat. Cum am avut o intrebare tehnica sau nu, tot timpul am gasit pe cineva dornic sa impartaseasca experienta sa si la nevoie sa imi arate pas cu pas cum sa rezolv problema...la fel cum am aratat si eu altora. Zilele trecute am avut nevoie de o informatie referitor la munca. Toti romanii pe care i-am intrebat ori s-au prefacut ca nu stiu, ori dupa ce mi-au spus ca bineinteles stiu cum sa rezolve problema respectiva mi-au dat un website unde sa ma duc si sa imi bat capul cu gasirea solutiei. Acesta este approachul romanesc. Am intrebat niste prieteni indieni sau americani si imediat au sarit dornici sa ma ajute - pas cu pas. Ce s-a castigat din al doilea approach? Am salvat o gramada de timp si nervi, cei care mi-au aratat cum sa fac si-au facut un nou prieten pe care se pot baza oricind, si munca bineinteles a fost facuta la timp... cand vom invata oare?

No comments:

Post a Comment